Kopfsache

Logo voor een start-up met gezonde ambitie

Voor een start-up die nog wil groeien is het belangrijk dat alle vormgevingselementen flexibel kunnen worden ingezet. Bij de ontwikkeling van de identiteit voor Kopfsache stond dit uitgangspunt centraal.

Een logo dat past bij duurzame producten en een jonge, urbane doelgroep

Kopfsache heeft als doel biologische fair trade producten van hoge kwaliteit op de Duitse markt te brengen.

Hun eerste product is kokosolie. De oprichters zijn de halve wereld afgereisd om de perfecte kokosolie te vinden die kon voldoen aan hun eisen van kwaliteit en duurzaamheid, geproduceerd door boeren die biologisch en coöperatief werken. Met deze passie voor het eerste product is het startsein voor Kopfsache een gegeven. Vanaf hier kan het bedrijf verder groeien.

Voor de uitstraling van de identiteit waren natuurlijkheid, frisheid en kwaliteitsbewustzijn belangrijke voorwaarden even als flexibele inzet op verpakkingen en in de (online)communicatie.

Van een logo naar een verpakking is een stap, vooral als de vorm en kleurentaal van het logo nog veel mogelijkheden open laat. Wat is de juiste keuze? Blijf je dicht bij de huisstijl of geef je het product een onderscheidende uitstraling binnen de visuele identiteit? Juist omdat dit het eerste product is moeten alle mogelijkheden doordacht worden.

Samen met de opdrachtgever is gekozen voor een verpakking van het eerste product, die zo dicht mogelijk aansluit bij de nieuwe identiteit van Kopfsache. Als lancering van het nieuwe merk straalt de verpakking de puurheid en natuurlijkheid uit van het product dat er in zit.

In een gedegen ontwerpproces is het belangrijk alle mogelijkheden te onderzoeken. Het is de basis om een weloverwogen keuze te kunnen maken in samenwerking met de opdrachtgever.